Læsebånd

Vi starter mandag, tirsdag, torsdag og fredag med 15 min. læsebånd. Det betyder, at eleverne møder kl. 7.45 og går i gang med læsebåndet, der varer indtil kl.8.00.  For elever, der er på skolen kl. 7.40 starter læsebåndet 7.40.

I læsebåndet skal eleverne læse i skønlitterære bøger, der passer til deres niveau. Elever, der ikke har lært at læse, vil få læst op i læsebåndstiden. Der vil være læsekasser i alle klasser, som kan læses i læsebåndet. Derudover må eleverne selv låne bøger i den ugentlige bibliotekstime som de læser i læsebåndet. Det er også fint, hvis eleverne har bøger med hjemmefra. De skal dog godkendes af lærerne, for at sikre at bogen har den rette sværhedsgrad.

Med læsebånd ønsker vi at skabe rum til fordybelse i læsning med det formål, at læseoplevelsen medfører glæde og lyst til læsning.