Samarbejde mellem institution og hjem

Vores mål er, at alle vores elever skal blive så dygtige som de kan. Det opnår vi kun ved et godt skole-hjem samarbejde. Vi ønsker et samarbejde, hvor der er tillid, tryghed og respekt. Vi tror på, at det er vigtigt med kommunikation mellem skole og hjem. Derfor bestræber vi os på at informere jer om vigtige ting, der har betydning for jeres børn. Vi vil også bede jer informere ved vigtige ting.

Vi ønsker, at I læser den ugentlige ugeplan, der sendes hjem om fredagen sammen med jeres børn. Den giver jer mulighed for at forberede jeres børn på, hvad der skal ske, den giver jer mulighed for at samtale med jeres børn om, hvad der arbejdes med i skolen, den giver jer mulighed for at følge med i, hvad målene er for den kommende tid, samt at I bliver orienteret om, hvad der skal huskes på de enkelte dage.

Vi synes, det er vigtigt med forventninger til hinanden. Vi har lavet en liste over, hvad vi ser som de vigtigste. Se nedenfor:

Forventninger:

Derfor er det vigtigt, at I som forældre:

1. Indgår i et åbent og positivt samarbejde med os.
  2. Kontakter klasselæreren, hvis der er noget, der undrer jer vedrørende jeres barn eller undervisningen.
  3. Møder skolen og medarbejderne positivt.
  4. Taler positivt om skolen og skoledagen.
  5. Holder jer orienteret om skolens liv og undervisning.
  6. Støtter jeres barn med læsning dagligt.
  7. Henvender jer til skolen med vigtige oplysninger om jeres barn.
  8. Deltager i møder og øvrige arrangementer på skolen.
  9. Støtter op omkring de fælles aftaler, normer og værdier, der er i og omkring klassen og på skolen generelt.

Derfor er det vigtigt, at I støtter jeres barn, så jeres barn:

1. Møder udhvilet og til tiden, samt har spist morgenmad.
  2. Har styr på sine ting og møder velforberedt.
  3. Har en god opførsel og viser hensyn.
  4. Dagligt medbringer en god madpakke.

Derfor er det vigtigt, at vi som lærere:

1. Møder barnet positivt.
  2. Ser det enkelte barns potentialer og kompetencer.
  3. Er tydelige voksne.
  4. Møder velforberedte og lever op til de politiske krav, der stilles til kvalitet i undervisningen.
  5. Samarbejder i teams omkring sporet for på den måde at understøtte fælles holdninger og samtale omkring det enkelte barn.
  6. Løbende informerer forældre om klassens aktiviteter.
  7. Kontakter forældre ved problemer omkring det enkelte barn.