Praktiske oplysninger.

Legetøj

Børnene må gerne have legetøj med den sidste fredag i hver måned. Det medbringes på eget ansvar og husk at skrive navn påJ

Påklædning

Husk hver dag skiftetøj og praktisk udetøj, som passer til vejret

Hjælp jeres barn med at holde orden i begge garderober. Sørg for at der er det tøj og fodtøj barnet kan få brug for i løbet af dagen – men heller ikke mere. Derved bliver det lettere for barnet at overskue sin garderobe. Med navn i tøj og orden i begge garderoberum skal både personale og forældre bruge mindre tid på at lede efter forsvundne huer og regnbukser.
Forældre skal tage vådt tøj (flyverdragter, huer, støvler m.m.) med hjem og sørge for at tørre det, så det er klar til brug dagen efter.

Forsikring

De personskader børnene kan komme ud for i børnehaven dækkes normalt af den enkeltes private ulykkesforsikring. Hvis et barn bliver ansvarlig for en skade enten ved en forsætlig eller uagtsom handling, er det normalt familiens ansvarsforsikring, der dækker.

Sygdom

Hvis barnet bliver syg eller virker utilpas i løbet af dagen, kontakter vi jer, så I kan hente jeres barn hjem. Hvis jeres barn får en smitsom sygdom, er det vigtigt, at I underretter os, så vi kan få informeret om sygdommen på vores tavler.

Infotavlen.

I børnehaven hænger der en stor hvid whiteboard tavle. Hver fredag bliver den opdateret med den kommende uges aktiviteter, møder, fødselsdage, nyt fra grupperne osv.